Saturday, 31 December 2011

~Slamat Tinggal 2011~ Huhu :'(

Assalamualaikum~
hai2 haha~
huhu~ 2011 dh nk pergi la..
taun dpn aq dh f2 la..
f2 ape aq nie kcik jer...
f2 ke ea???hehe~(sdr jgak aq kan??)
mkin hri mkin pntas perjalanan idup..
kta mkin membsr(ye ke??aq x bsr un)
umur un dh meningkat..
aq igt aq bru umur 1 tahun...
rupa2nya dh bsr dh,dh umur 14 tahun dh~
taun dpn kiter x taw mcm mna perjalanan idup kita..
ntah kita msih ntah kan tidak...
hrp2 taun dpn lbih baik dri taun nie..
azam taun bru ape yer??
haha~nnty2 la aq gtaw..
erm,nnty bka sekolah msty yg dh berubah kan??
tpi x pe yg pnting be yourself~
k lah nk sign out dlu bye!!! =)
slamat tinggal 2011!!!
Selamat Tahun Baru semua!!!
@ slamat dtg 2012..haha~ =)

Thanx 4 Reading..lep u alls..

Wednesday, 28 December 2011

~Pengalaman aque memasak~

Assalamualaikum~
ya ya arini aq nk citer pasai pengalaman aq masak
besa la org bru nk blajar..kntoi lar :P
bru k msuk dapur la katakan..hehe~
kelmarin kan aq msak nasi taw x??
haha~nasi tue x ckup air la plak..
mngkin sbub tgn aq kcik sgt kowt..
tgok la org dy pown kcik kan??
pas2 pg td aq msak nasi goreng..
erm,,sdp la jgak..
haha~
sebelum nie mmg la aq reti msak..
tp simple2 je..
msak telur,burger,kntang tue aq reti..
nie nk msk makanan brt bru nk blajar...
nseb la elok jgak nasi aq nie..
esok aq nk msak telur msak smbal plak..
kita tgok apa yg jdik..hehe~
kk lah aq nk out lu..bye2..
ty aq citer lain yer...
jmpa len kli!!!


Thanx 4 Reading..lep u alls..

~10 petanda dya jodoh kita~haha :D

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :

1. Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang Bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita Seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4. Sentiasa Jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri Kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata Hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya


Thanx 4 Reading..lep u alls..

Saturday, 24 December 2011

~Lagu Best~Haha :D

Assalamualaikum~
aq x dak kerja la arini..bring~
hari nie aq nk tunjuk satu lagu yg bg aq best...jom tgok~


Thanx 4 Reading..lep u alls..

~Thanx You~

Ya ya ya~
Assalamualaikum...
tgok2 tue tjuk entry hri ni~
thanx you kan??
nk taw x aq nk terima kasih at spa??
nk taw??
aq nk tim kaseh kt kwn aq nie..
nma dya NAJIBAH...hehe~
thanx sgt2 ya kwn...
sbub hg dh edit blog aq nie...
aq bkn reti sgt nk edit2 nie..hehe~
thanx sgt2...

Thanx 4 Reading..lep u alls..

Saturday, 17 December 2011

~Boringnyer cuti sekolah~

Assalamualaikum semua kawan2ku yg disayangi..
hri Ana x taw la nk citer apa..
tlg bg idea sat! ! !
ha! Ana lpa la yg Ana x knalkan diri Ana lg la .
satg la Ana post laen . .
korang bring x cuti sekolah nie ? ? ?
tu la Ana pown bring jgak ~ tataw nk wat pa kan ? ?
Bringnyer ~

Thanx 4 Reading..lep u alls..

Tuesday, 13 December 2011

~Pengalaman di Kem Eksplorasi Remaja Islam(KERIS)~

Assalamualaikum dunia~
haha~
Hri nie aq nk citer psai kem yg aq pi ari2
best taw pi kem 2...
kem 2 aq pi 11,12 @ 13 ri2..
nie aq bru blek jer~
kem tu dinamakan Kem Eksplorasi Remaja Islam a.k.a KERIS
antara aktiviti yg best:
water confidence
eksplorasi indahnya mlm
jungle trekking
memasak
Kem nie mmg menyedarkan diriku yg tlh lma tersesat hehe :p
yg pling best tu memasak la..
and sa2 lg aq nk citer psai kmi solat dlm huta
first time solat dlm hutan
x lpik apa2 un
pengalaman ini menyedarkan betapa susahnya Nabi Muhammad S.A.W
cntohnya mcm eksplorasi indahnya mlm nie:
dya nk bg kta sdr betapa susahnya Nabi Muhammad dan Saidina Abu Bakar berhijrah ke Madinah pada mlm hri..
 Kump aq~
 Fatimah Az-Zahra(grup 5) terbaek~
 K.Maziah(penghuluwati)
 org laki  yg sertai kem nie~
 memasak~
 grup iffah
 solat ats tnh
 grup k.MAziah
 dgr ceramah~
 amek sjil
 grup k.Atiqah
 dpt 6be 3 
 khusuk
 grup 7
 penghulu
grup k.Asma
nie aq da sisipkan beberapa gambar untuk tatapan anda semua~

Thanx 4 Reading..lep u alls..

Saturday, 3 December 2011

~Besties~

Assalamualaikum~
Hri nie duk bring2 nie aq nk citer la skit psai kwn baek aq kt sek~
nk taw x spa???
nie kt sek sahaje yg citer kt hostel ty la aq citer
dkt sek aq ader 3 org kwn baek
kwn aq nie dpa sa2 kls ngan 
depa nie ialah
First:Siti Nuraisyah bt Mohd Fauzi
Sat2 nk tunjuk gmbr dya:
tada!!!
nie la gmbr dya comel kan??
haha~msty la comel
dya nie mmg baek aq ska kwn ngan dy
dy nie kwn aq kt ostel @ sek
aq ngan dy selalu berkepit
tpi taun dpn dy kls 2ik dh x sma

Second:Najidah bt Md Yusoff
Sat2 nk tunjuk gmbar dy:
Jeng2
nie la dya kwn aq yg nma Najidah
aq panggil dy gdah
comey x??
dya nie mmg baek laaq ska kwn ngan dy
dya kt sek klau x merayau sehari mmg x sah
kdg aq pown ikut jgak..hehe~
Taun dpn dy kls 2az x sma kls jgak ngan aq..Huhu~ =(

Lastly:Nurul Hanis bt Ahmad
Sat2 nk cri gmbar dy sat
nie lah dya..
cmey kan???
haha~dya baek taw selalu nasihat kan org
sehari x bg tazkirah x bleh..hehe~
dya nie lah satu2nya kwn baek aq yg satu kls ngan aq..
sa2 dorm plak..
kmi ty kls 2ir @ dorm Sumayyah..
1111111111111111111111111111111111111111111111
Dh byk dh aq melalut sdh la pnt nie jri aq tlis...
sorie yer klau aq da terkta kt hmpa
aq syg hmpa <3<3<3
muah2..haha~


Thanx 4 Reading..lep u alls..

~Memori Dorm Zinnirah~

~Assalamualaikum~
Jwb la slm jgn x jwb hehe~
Skrang aq nk citer psai dorm aq yakni dorm Zinnirah...
Dorm yg pling terbaek antara sume...Haha~
Mula2 aq nk citer psai:
Ketua Dorm~
Ketua dorm nie ialah k.Aina
Nma panjang dyer Nurul Aina bt Azizan
dyer mmg ktua dorm yg bertanggungjawab
k.Aina mmg comel..hehe~


Pen.Ketua Dorm~
Penolong plak Ialah k.Tikah
Nama panjang dyer ialah Nur Atikah bt Mohd Aripin
K.tkah nie kwn baek k.Aina 
k.tikah nie dyer ska wat lwk..Haha~


Setiausaha~
Setiausaha dorm nie aq la..
hehe~
Kerja dorm semua aq buat(penah ke???)


Bendahari~
Bendahari kmi plak k.Dayah
Nma dyer Noor Hidayah bt Othman..
k.Dayah nie klau da k.Aina @ k.Tkah msty glk sakan..hehe~
k.Dayah nie sela;lu kutip duit(kan dya Bendahari)


Biro dakwah~
Biro dakwah kmi k. Fazira
Nama Dyer Nur Fazira Shazlin bt Mohd Fazil
Dyer la satu2nya ahli form 3 dorm kmi
dya nie peminat korea..Hehe~


Ajk Keceriaan~


Ajk keceriaan kmi da 2 orang
mula2 aq nk citer psai Auni


Nma  dyer Auni Izzati bt Derani
Auni nie tmn sekatil aq..
Dyer nie mmg skA wat lwk tpi syok bila dyer ader..
kmi mmg selalu bising dlm dorm~


sorang lg nma dyer Nur Amirah Hanim bt Azmi
dyer nie plak ska BUAT KEJE SORANG2
dyer nie rajien study..
jd pengawas tue...


Ajk Kebersihan Asrama~
K.Ummirul plak dyer jd Ajk Kebersihan Asrama
Nma dyer Siti Ummirul Syamirah bt Abdul Wahid
K.Ummirul nie dya mmg peramah~


Thanx 4 Reading..lep u alls..

~Memori 1 ibn sina~

~Assalamualaikum~
Cba tengok tajuk apa???
Nk taw x pasai citer 1is a.k.a 1 ibn sina'
Tgok la dulu gmbar kami..hehe~
Kls nie ader 31 org...
nie aq nk citer nie....
taun dpn aq dh msuk form 2..
x best giler kna tinggalkan kls yg aq syg nie~
ty aq x bleh la rehat dgn kwn baek aq~
diorang dh msuk kls laen..sedeyh :(
Najidah bdh msuk kls 2Az...
Ecah plak dyer msuk kls 2Ik...
tp Hanis msih dgn aq kls 2Ir...
Wei,aq hrap kita 4 orang akn kwn lg taw...
~ty x der la Izzat yg ska cri psl ngan aq..Hehe~
~ty x der Hafizul yg ska tdo dlm kls~
~x der Din,'Afif,Adib,Azrul @ Afif Najmi yg ska hingar dlm kls~
~ty x der Nik yg menceriakan kls kmi~
~ty x der Naim@ Anas yg pendiam dlm kls~
~ty x der la Syuk yg selalu berkepit dgn Izzat~
~ty x der Aziah ngan Anis yg ska bsing dlm kls~
~ty x der Atikah Razy@ Iffah yg pndai~
`ty x der Sarah yg macho~
~ty x der Nani ngan Auni yg ska berkepit~
~Ty x der Farihah,Hamizah,Atikah Yusoff @ the geng lg~
~ty x der Diana yg selalu ajk aq pi tnds~
~ty x der Syaza dgn glk nyer yg cmel~
~ty x der Shazreen yg selalu hilang dlm kls dan menjadi bhn cri psl aq hehe~
~ty x der HAnis yg selalu nasihatkan aq~
~Ty x der Aisyah @ gdah yg selalu gossip ngan aq~
~ty x der Afifah Yg selalu kwn dgn Fatimah~
~ty x der Shamilah yg suke senyum~
~Ty semuanya x kan ader~
aq msty rindu dkt korang skarang niepown aq tgh rindu kt korang taw x???
Apapown aq nk minx maaf klau aq selalu cri psl dgn hmpa especially Shazreen hrp korang semua maafkan aq...hmpa akn selalu ader dlm  hatyku..hmpa la kls pertama yg aq msuk semasa berada di SMKA Al-Irshad...
 Papan Tanda 1is~
 ~Adib~
 ~'Afif~
 ~aq~
 ~Anas~
 ~Anis Tasnim(Pk Kls Kamy)~
 ~tkah Razy~
 ~tkah yusoff~
 ~Auni~
 ~aziah~
 Azrul
 E-syah Best friends~
 Farihah
 Hafizul
 Mizah
 Hanis best friends
 Iffah
 Izzat( ketua kls)
 Naim
 Gdah Besties
 Sarah
 Shamilah
Syaza
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Syg ampa semua kls 1is~

Thanx 4 Reading..lep u alls..